Gått ett tag sedan senaste uppdateringen. Skrev då att jag beställt höjningskit samt bromskit från Milner. Dessa grejor har nu kommit och höjningskittet sitter på. Tycker själv att den ser bättre ut med höjningen plus att jag fick bätte komfort. Valde att byta både dämpare och fjädrar och det blev faktiskt inte så tokigt som jag befarade, den är något högre i bakänden men inget som stör mig iallafall.
Vad gäller bromsarna så gjorde jag en miss vid beställingen...råkade bestäla ett kit med bromskivor, pinbultar och klossar för fram. Väldigt irriterande måste jag säga, kittet är till salu för 500 riksdaler,endast öppnat för att ta bilder, postar bilder i slutet av inlägget. Har även lite andra grejor från ombyggnationen som är till salu, exempelvis kofångare fram/bak, framskärmar i halvtaskigt skick men duger kanske att buckla i skogen, spolarvtskebehållare bak med pump, takräcken, någon form av galler som satt mellan flak och kupé tidigare, något stänkskydd, skyddsplåten för tankpåfyllningsröret som sitter i hjulhuset, kåpan, främre hasplåten och lite smågrejor. Skicka pm vid intresse eller om ni undrar något. Möjligt att jag har fler saker men kommer inte på mer just nu.
Har även skaffat mig en ny leksak, ett rörbygge med drivlina från en Ford Sierra. Var en kompis som hade den och när han skulle sälja så slog jag till och köpte den. Den går lite taskigt, går inte på alla cylindrar alltid (i regel bara på 3). Där är stelopererad bakaxel och hela bygget är FULLT av tattarel och dragningar som får en att bli mörkrädd. Planen med den är att bygga en lite stöddigare ram, tak, lite belysning och någon form av flak så att man kan ha nytta av den på gården senare. Desärre är den inte fyrhjulsdriven

men går nog att få ihop något roligt med den ändå
Har börjat lite smått på den och försökt få ordning på motorn. Gjorde ett komptest och då visade mätaren ett hyfsat jämt värde över alla cylindrar, pendlade mellan 13,5 och 14. Dock gjort med Biltemas mätare men någon indikation på hur kompen är bör man ju få ändå tycker jag.
Köpte mig sedan nån motorrengöring och oljeförtjockning på mekonomen och blev lagom förvånad när motorn efter ca 5 minuter med rengöringen i började gå jämt och fint. Tappade sedan ur oljan och i med ny tillsammans med förtjockningen och motorn gick märkbart bättre. Kan inte säga att den gick bra men bättre blev det
Trodde att jag tagit några bilder på traktorn efter höjningen men visade sig att jag ite gjort det...får bli i ett senare inlägg. Däremot har jag lite bilder på mitt nya projekt som jag kan bjuda på
Precis hemkommen
Lite bilder i ordentlig belysning

Som synes på bilderna är elen av ett sällan skådat illa slag...
Här är bilder på bromsdelarna, har inga bilder på de andra sakerna för tillfället men kan fixas om intresse finns. Finns i närheten av Örkelljunga. Artikelnumret finns med på sista bilden, sök efter det på Milner för fullständiga specifikationer, vågar inte ge mig på att ange några