Vi är jättesugna att få komma o köra

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Ev. stavfel ska vi inte lasta SBF förNinetoes skrev:När vi ändå lusläser reglerna: under punkten ORE-T 9.4 "Säkerhetsuttrustning som får medföras:" Bransläckare, förbandskudde och saneringskit. Det står ju FÅR medföras, betyder det att jag kan skita i det i mitt tycke hytlöst dyra saneringskittet från Swedol?
Utmärkt! Spade och sopsäck har jag alltid med mig.Olof skrev:Ev. stavfel ska vi inte lasta SBF förNinetoes skrev:När vi ändå lusläser reglerna: under punkten ORE-T 9.4 "Säkerhetsuttrustning som får medföras:" Bransläckare, förbandskudde och saneringskit. Det står ju FÅR medföras, betyder det att jag kan skita i det i mitt tycke hytlöst dyra saneringskittet från Swedol?men som vi tolkar det, så får du gärna ta med ett saneringskit om du vill, men vi kräver att du minst har med dig en sopsäck och en spade att sanera med. En avklippt 1,5L PET-flaska fungerar utmärkt som både spade och tratt. Vid läckage ska miljöansvarig kontaktas omgående, därefter ska ALL förorenad jord snarast grävas upp och samlas i säcken.