I kväll roade jag mig med att kapa bort den inre delen av sparklådan, var jäv**gt nära att få metallskräp i ögat

Trots glasögon
& skyddsglasögon utanpå... Tur att det inte blev så
Om man fattar hur bildvinkeln är, ser man den urkapade sparklådan

Jag ligger under bilen & fotar upp längs sparklådan.
Jag tänker behålla den yttre delen ett tag till medans jag bygger upp en ny innerdel, så har jag en mall att gå efter.
Därefter kapar jag bort den yttre delen och knyter ihop delarna.
med dräneringshål i skarven mellan ytter/inner delar.
Fattar någon varför Zuki-ingenjörerna inte gjorde det från början
Såhär ser det som fanns kvar av inner-sparklådan, alltså den del som golvet ska sitta mot..
Förra ägaren har lappat & lagat, ett riktigt klåparjobb.. Bara glad att få bort skiten..
Dags att damma av svetsen

& köra på lite ny plåt
