Hej.
Är det någon som kan hjälpa mig med detta!
Jag har hat en Nissan Navara 2007 D40 i 6 månader. Plötsligt så tappade den all kraft och dog. Dagen efter så bytte jag filtret som sitter i motorrummet. Det hjälpte inte, vill inte starta. Har pumpat fram diesel till filtret.
Jag har försökt att suga fram diesel med sugpump , ... men inte hjälpt.
Jag kommer inte åt pumpen i tanken utan att lossa tanken. Finns det en annan pump någon annan stans mellan tanken och filtret? Hjälp!!
//Halldór
Nissan Navara 2007
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nissan Navara 2007
// Halldór
-
- Användare
Re: Nissan Navara 2007
Enligt verkstadshanboken finns ingen fler pump mellan tank och filter. Elpumpen i tanken går väl förmodligen bara när motorn snurrar så det är svårt att höra. Men om du lossar slangen till filtret och kör startmotorn, kommer det inget bränsle då ?
Re: Nissan Navara 2007
Hej ..
Efter att ha provat olika tips ... slitet många hjärnceller och gråa hår kom vi på't! Det sitter 2 EGR ventiler varav den ena inte fungerade.. ingen kontakt med alltså. Koplade bort den"pluggad" och vips så startade bilen igen... alla lampor tänds och slockna som de ska.
Efter att ha provat olika tips ... slitet många hjärnceller och gråa hår kom vi på't! Det sitter 2 EGR ventiler varav den ena inte fungerade.. ingen kontakt med alltså. Koplade bort den"pluggad" och vips så startade bilen igen... alla lampor tänds och slockna som de ska.
// Halldór