Vilka F-lådor kan man bulta direkt på En Aut350
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vilka F-lådor kan man bulta direkt på En Aut350
som rubriken lyder, utan adapter, är det märkesberoende?
ar iaf en Cheva 350+350 som kommer från en gammal van, motorn är inte inhandlad än så mer detaljerat än så kan jag inte ge, också lite tips om vilka fördelningslådor (Np-lådor) som är bättre än andra för körning i skogen med stora hjul och lite (ca 200hp) effekt.. och som sagt, vad som pasasr rakt av på vad? rörigt? nääää
ar iaf en Cheva 350+350 som kommer från en gammal van, motorn är inte inhandlad än så mer detaljerat än så kan jag inte ge, också lite tips om vilka fördelningslådor (Np-lådor) som är bättre än andra för körning i skogen med stora hjul och lite (ca 200hp) effekt.. och som sagt, vad som pasasr rakt av på vad? rörigt? nääää
Nix jag tror inte det men skaffa en "divorced" dvs fristående fördelningslåda och sätt en knut imellan bara.
Jag tog motor och låda från en van och gjorde så. Funkar kalas. Finns väl np lådor som är fristående har jag för mifg.
Jag tog motor och låda från en van och gjorde så. Funkar kalas. Finns väl np lådor som är fristående har jag för mifg.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Nej! Endast om du byter utgående axeln samtidigt(och man får plocka ut i princip allt i lådan för det).Zuki skrev:Så det går altså inte bara att ersätta den sista struten med en fördelninglåda?
Ett "fusk" är att tillverka en spacer som hamnar mellan lådorna,dom har samma splines men axeln har olika längd.
Man kan nog klara sig med en 5-6cm om man kapar axeln en bit samtidigt(nej det går inte endast att kapa då axeln inte är splinsad hela vägen)
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Dessutom finns det 3olika längder på struten på 350-lådan till 2wdZuki skrev:ok, så utgående axel ur en låda från en 2wd bil sticker ut längre än en från en 4wd bil, därför behövs i princip en distans mellan lådorna för att kompensera för detta.. har jag förstått det hela rätt?
Skulle gissa att det är billigare att köpa en äkta 4wd låda som är komplett
Jag glömde visst att nämna det jaturbomicra skrev:Dessutom finns det 3olika längder på struten på 350-lådan till 2wdZuki skrev:ok, så utgående axel ur en låda från en 2wd bil sticker ut längre än en från en 4wd bil, därför behövs i princip en distans mellan lådorna för att kompensera för detta.. har jag förstått det hela rätt?
Skulle gissa att det är billigare att köpa en äkta 4wd låda som är komplett
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Ja det va inte illa du brukar hålla reda på det mestaMathias T skrev:Jag glömde visst att nämna det jaturbomicra skrev:Dessutom finns det 3olika längder på struten på 350-lådan till 2wdZuki skrev:ok, så utgående axel ur en låda från en 2wd bil sticker ut längre än en från en 4wd bil, därför behövs i princip en distans mellan lådorna för att kompensera för detta.. har jag förstått det hela rätt?
Skulle gissa att det är billigare att köpa en äkta 4wd låda som är komplett
Re: Vilka F-lådor kan man bulta direkt på En Aut350
Ingen 350 låda men kanske kan ge lite tippsZuki skrev:som rubriken lyder, utan adapter, är det märkesberoende?
ar iaf en Cheva 350+350 som kommer från en gammal van, motorn är inte inhandlad än så mer detaljerat än så kan jag inte ge, också lite tips om vilka fördelningslådor (Np-lådor) som är bättre än andra för körning i skogen med stora hjul och lite (ca 200hp) effekt.. och som sagt, vad som pasasr rakt av på vad? rörigt? nääää
http://www.jeepsweden.net/jeepforum/viewtopic.php?t=80
ok.. tack för infon, nu är det ganska klart hur det ser ut, skulle fortfarande behöva förslag på fördelninglådor som klarar iaf 200hk utan att klaga..
Har en samurai låda men den lär knappast hamna på den här bilen, tror inte heller rangerover är något att satsa på eller?
kommer troligen att försöka hitta en Np205 men det vore ju kul om det fanns billigare alternativ
Har en samurai låda men den lär knappast hamna på den här bilen, tror inte heller rangerover är något att satsa på eller?
kommer troligen att försöka hitta en Np205 men det vore ju kul om det fanns billigare alternativ