Är inte allas pengar värda lika mycket?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Är inte allas pengar värda lika mycket?

Inlägg av Robe » sön mar 31, 2013 18:17

Hade en Polo för 1 år sedan. Besiktigad men fått några enkla åtgärdspunkter. Funderade på att lägga 1000 spänn på delar och ett par timmars skruvande för att sedan lägga ut den på blocket gör 6-7000. Tyckte inte det var värt besväret, så den kördes till skroten istället.

Jag brukar skriva BVSA i mina annonser. Ska man pruta så ska det vara en smidig affär också.
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

ifconfig
Rutinerad
Inlägg: 487
Blev medlem: lör feb 05, 2011 16:02
Ort: Hörby, Skåne

Re: Är inte allas pengar värda lika mycket?

Inlägg av ifconfig » tis apr 09, 2013 21:47

Jag har skaffat mig ett alternativt nummer som jag använder om jag ska sälja något med risk för vissa typer av köpare.

Och angående prutning tycker jag det är fritt fram att försöka, inte med påstådda fel och PÅ PLATS.
Däremot ska jag åka 10-20 mil så kan jag mycket väl fråga om priset går att diskutera på plats.

Sålde en gång en Bmw 520i -87 med brusten kamrem till en utländsk herre för 2000:- som kom 6-7 mil med anlitad bärgare för att hämta den. Han strulade med nånting, minns faktiskt inte vad det var.
Sen ringde han och han ville ha kvitto och då sa jag nej för att han strulat.
Tror han ringde en gång i månaden, varannan månad om kvitto i 1,5 år.. Han fick inget.
Toyota Landcruiser 90 3.4 LWB -97 (daily)
Nissan Patrol Y61 2.8 LWB -99 (travel)
Polaris Sportsman 500 X2 -07
Volvo BM 400 "Buster" -65 med Modig 608 lastare

Bullorg
Rutinerad
Inlägg: 429
Blev medlem: ons maj 11, 2011 19:22
Ort: Onsala

Re: Är inte allas pengar värda lika mycket?

Inlägg av Bullorg » tis apr 09, 2013 22:17

Haft både och upplevelser.

Bästa var när jag hade en Audi80 på blocket och hej kompis ville komma å kolla.
Min var billigast på blocket utav den anledningen att det var POK.
2000:- skulle jag ha.
Det kom två killar. Såg grymt besvikna ut när dom konstatera att jag va större än dom båda ihop.

Det provkördes å provbromsades å gungades å hela tiden sa han som skulle köpa 1000:- så tar jag den.

Jag svara 2000:-

Han höll på så länge att hans polare lackaur å skällde ut honom efter noter. Sen gav polarn mig 1000:- å tvinga "köparen" att ge mig en tusing till. Dom fick det färdig skrivna kvittot och åkte.
Så dom kan tydligen tröttas ut.

Men det ska inte ta tre timmar att sälja en 2000:- bil.
LAND ROVER skadad.
Discovery-98 300tdi med portaler Bogger 38,5/15-16 och hydro assist, TGB40-74, Discovery -98 300tdi orginal
portal Disco tråden

zvarovski
Användare
Inlägg: 80
Blev medlem: sön nov 18, 2012 14:38
Ort: Skellefteå

Re: Är inte allas pengar värda lika mycket?

Inlägg av zvarovski » ons apr 10, 2013 0:03

Är väl mest köpare själv och vill gärna det ska gå fort näre gäller affärer. Gillar när man ser rewgnummret så man kan kolla all möjlig info före man ens hör av sig till säljaren, är som ni skriver en massa skojare o nysvenskar som inte löns prata med som döljer sig bakom lustiga namn som ford, fiat e ct.Gillar också om dom skriver utförligt om utrustningsnivån och skick, skicket är väl svårare för en del verkar ju ha lite olika uppfattningar om vad som är rost o s v, en del skriver fullmatad och har bara standard utrustning, det är ju jobbigt då ids man inte ens ringa dit.

Prutar gärna själv över telefon, jag menar äre långt så måste man ju, kan ju inte komma dit o måsta vända om man kört 50 mil :D .Köpte själv min cheva pickis så långt bort då ville man ju ha de glasklart innan, annars hade man ju inte åkt dit. Klart de kändes lite oroligt om man skulle köra 100 mil i onödan, men grabben som sålde va riktigt bra på fota o berätta grejjer så de va bra slagläge kändes de som.Har varit med om skrämmande säljbeteende som stör nå enormt, vi har kommit överens säljaren och jag att man ska ha en grejj till överenskommet pris.Jag har alltså lovat och förbundit mig o betala ett pris han godkännt och vill ha, sen när man kommit dit är vara såld, såna idioter är bland de värsta man kan råka ut för, ett snille hade t o m sålt varan billigare än vad jag skulle betala....häpp! Går inte med ord beskriva vad man vill göra med en sån person.

Så när man läser i den här tråden låter tipset sköta inledande kontakt via mail vara en bra ide, det kan man ju snappa upp när man ska sälja nåt.


/Z
Chevrolet Silverado k2500 -91

Skriv svar