Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

BSven
Användare
Inlägg: 60
Blev medlem: ons nov 20, 2013 17:51
Ort: Welwyn Garden City, England

Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av BSven » fre nov 29, 2013 18:43

Vi är några över på terrangbil.net som planerar att hyra in oss för en "privat" körning på Brändåsen någon gång över Hjul helgen. Vem som helst kan komma, det kommer kosta 300:- per fordon.

Hittils så har följande på terrangbil.net anmält intresse. Exakt dag är inte beslutat ännu, det får visa sig beroende vilken dag som passar flest intresserade.

Kod: Markera allt

Namn          Fordon  Pass.  21  22  26  28  29  30  31   2   3
bsvensso      TGB30     2     x   x   x   x   x   x   x   x   x
Lollipop                      x   x   x           x       x   x
spp           TGB40           x   x   x   x   x   x       x   x
Wild_Devil                    x   x
H.Hansen                              x
Hör av er om ni är intresserade så lägger vi till er i tabellen, så får vi se vad resultatet blir.
Nybörjare på 4x4, så var försiktiga... :)
Scania TGB 30
Maverick Scout

Och några bakhjulsdrivna bilar, men vem bryr sig ;)

Anjo
Hemmastadd
Inlägg: 161
Blev medlem: mån okt 28, 2013 9:35
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Anjo » fre nov 29, 2013 19:27

Tänker ni er en tgb-träff eller är alla välkomna?
Toyota Hilux

BSven
Användare
Inlägg: 60
Blev medlem: ons nov 20, 2013 17:51
Ort: Welwyn Garden City, England

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av BSven » fre nov 29, 2013 20:02

Alla kan komma, inga krav. Fast Brändåsen är tydligen öppet för vem som helst när som helst också, så det här är bara ett försök att koordinera lite för att träffa lite fler polare samtidigt :wink:

Att döma av bilderna från deras sajt så är väl ju fler drivande hjul desto bättre 8)
Nybörjare på 4x4, så var försiktiga... :)
Scania TGB 30
Maverick Scout

Och några bakhjulsdrivna bilar, men vem bryr sig ;)

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Roger Patrol » fre nov 29, 2013 21:20

BSven skrev:Alla kan komma, inga krav. Fast Brändåsen är tydligen öppet för vem som helst när som helst också, så det här är bara ett försök att koordinera lite för att träffa lite fler polare samtidigt :wink:

Att döma av bilderna från deras sajt så är väl ju fler drivande hjul desto bättre 8)
nja... Tommy brukar vilja ha frusen mark om tunga fordon ska köras där, och vill nog ha någon på plats att ha ett öga på vad som händer, har du varit i kontakt med honnom ?
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

herrlilltroll
Användare
Inlägg: 42
Blev medlem: lör jan 07, 2012 22:15
Ort: Striberg

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av herrlilltroll » fre nov 29, 2013 22:01

Jag är riktigt sugen på att hänga på!

Är det ok om man hänger med trotts att man är helt totalt grön på allt vad terrängbilskörning innebär?
Jag har åkt en hel del fyrhjuling, och självklart testat att bökat runt lite med blazern i skogen men aldrig på riktigt :roll:


Tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle då det är rätt nära till Brändåsen från mej (Nora)
Det som inte dödar, gör oftast jävligt ont

Anjo
Hemmastadd
Inlägg: 161
Blev medlem: mån okt 28, 2013 9:35
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Anjo » lör nov 30, 2013 10:26

BSven skrev:Alla kan komma, inga krav. Fast Brändåsen är tydligen öppet för vem som helst när som helst också, så det här är bara ett försök att koordinera lite för att träffa lite fler polare samtidigt :wink:

Att döma av bilderna från deras sajt så är väl ju fler drivande hjul desto bättre 8)
Kan stämma bra. Och även rejäl frigång och gärna hjul för lera. Vi har varit där med våran omoddade Grand Vitara (2001) och det var tämligen begränsat var vi kunde komma fram. Körde mest utan ledare då frun inte var speciellt intresserad, men med ledare skulle det nog gå att utöka en hel del. Lera och sten satte gränser.

Någon som vet om han tillåter kedjor? (I väntan på "riktiga däck".)
Toyota Hilux

Caffe
Forumräv
Inlägg: 586
Blev medlem: tor mar 01, 2012 22:32
Ort: Skänninge
Kontakt:

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Caffe » lör nov 30, 2013 11:00

Anjo skrev:
BSven skrev:Alla kan komma, inga krav. Fast Brändåsen är tydligen öppet för vem som helst när som helst också, så det här är bara ett försök att koordinera lite för att träffa lite fler polare samtidigt :wink:

Att döma av bilderna från deras sajt så är väl ju fler drivande hjul desto bättre 8)
Kan stämma bra. Och även rejäl frigång och gärna hjul för lera. Vi har varit där med våran omoddade Grand Vitara (2001) och det var tämligen begränsat var vi kunde komma fram. Körde mest utan ledare då frun inte var speciellt intresserad, men med ledare skulle det nog gå att utöka en hel del. Lera och sten satte gränser.

Någon som vet om han tillåter kedjor? (I väntan på "riktiga däck".)
Önskar anmäla avvikande åsikt. Har varit på tre träffar med orginal S10 (den är relativt låg och har lååååångt mellan hjulen), varav två på Brändsåsen. Tycker det finns att köra på men visst måste man använda hjärnan på ett annat sätt än när man kör samma bana med en 13-bil.

Mudracebanan, surhålen och stenpartiet mellan mudracebanan och fiket bör man väl hålla sig undan om det är blötväder men slingorna bortom "sura grannen" och hinderbanan bredvid mudracebanan kan sysselsätta en orginalbil hela dagen. ;) Vid torrare väder har S10an tagit sig genom mudracebanan också, dock med MT-däck.

Edit: Jag har kört fast på Brändåsen, fast det var när jag försökte lyckas bättre än en ordentligt höjd Jeep med 33", så det får nog anses självförvållat. Men det brukar finnas folk som kan dra upp en om man bara har förberett med egna stroppar. Som jag ser det får man räkna med det när man kör "dålig" bil, dock blir också bragden större när man lyckas med sina tilltag. :tumbup:
Mina offroadbilder [Länk]
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.

Anjo
Hemmastadd
Inlägg: 161
Blev medlem: mån okt 28, 2013 9:35
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Anjo » lör nov 30, 2013 12:21

Caffe skrev: Edit: Jag har kört fast på Brändåsen, fast det var när jag försökte lyckas bättre än en ordentligt höjd Jeep med 33", så det får nog anses självförvållat. Men det brukar finnas folk som kan dra upp en om man bara har förberett med egna stroppar. Som jag ser det får man räkna med det när man kör "dålig" bil, dock blir också bragden större när man lyckas med sina tilltag. :tumbup:
DÅLIG BIL!!! :aargh: :lol: Jo jag tackar jag. :wink: Jag hoppas på att polaren har möjlighet att följa med. I så fall blir det nog bättre än senast. Bilen kan ju mera om man bara rekar bra. Och det är ju ett tag kvar till hjul så det kan ju vara att jag hinner fixa fram ett par fetare däck.
Toyota Hilux

Caffe
Forumräv
Inlägg: 586
Blev medlem: tor mar 01, 2012 22:32
Ort: Skänninge
Kontakt:

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Caffe » lör nov 30, 2013 13:57

Anjo skrev:
Caffe skrev: Edit: Jag har kört fast på Brändåsen, fast det var när jag försökte lyckas bättre än en ordentligt höjd Jeep med 33", så det får nog anses självförvållat. Men det brukar finnas folk som kan dra upp en om man bara har förberett med egna stroppar. Som jag ser det får man räkna med det när man kör "dålig" bil, dock blir också bragden större när man lyckas med sina tilltag. :tumbup:
DÅLIG BIL!!! :aargh: :lol: Jo jag tackar jag. :wink: Jag hoppas på att polaren har möjlighet att följa med. I så fall blir det nog bättre än senast. Bilen kan ju mera om man bara rekar bra. Och det är ju ett tag kvar till hjul så det kan ju vara att jag hinner fixa fram ett par fetare däck.
Syftade på min S10 som har alldeles för lång hjulbas och överhäng för sin markfrigång så du behöver inte ta åt dig om du inte vill. ;)
Mina offroadbilder [Länk]
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.

BSven
Användare
Inlägg: 60
Blev medlem: ons nov 20, 2013 17:51
Ort: Welwyn Garden City, England

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av BSven » lör nov 30, 2013 14:48

Roger Patrol skrev: nja... Tommy brukar vilja ha frusen mark om tunga fordon ska köras där, och vill nog ha någon på plats att ha ett öga på vad som händer, har du varit i kontakt med honnom ?
Tommy är redan inblandad och än så länge verkar allt var ok även med de tyngre bilarna. Fast det verkar som om intresset är ganska stort så nu undrar han om det kanske borde bli en officiell träff, så vi snackar med Thomas om det just nu. Får se vad som blir av det :wink:
Nybörjare på 4x4, så var försiktiga... :)
Scania TGB 30
Maverick Scout

Och några bakhjulsdrivna bilar, men vem bryr sig ;)

BSven
Användare
Inlägg: 60
Blev medlem: ons nov 20, 2013 17:51
Ort: Welwyn Garden City, England

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av BSven » lör nov 30, 2013 14:51

herrlilltroll skrev:Jag är riktigt sugen på att hänga på!
Är det ok om man hänger med trotts att man är helt totalt grön på allt vad terrängbilskörning innebär?
Jag har åkt en hel del fyrhjuling, och självklart testat att bökat runt lite med blazern i skogen men aldrig på riktigt :roll:
Tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle då det är rätt nära till Brändåsen från mej (Nora)
Vad bra, då är vi åtminstone 2 med samma nivå av erfarenhet :mrgreen:
Fast om du redan åkt en del och har bökat med en blazer, då ligger du redan långt före mig :wink:
Självklart är du välkommen!
Nybörjare på 4x4, så var försiktiga... :)
Scania TGB 30
Maverick Scout

Och några bakhjulsdrivna bilar, men vem bryr sig ;)

herrlilltroll
Användare
Inlägg: 42
Blev medlem: lör jan 07, 2012 22:15
Ort: Striberg

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av herrlilltroll » lör nov 30, 2013 15:22

Kul att höra :beer: då ska jag bara se till att plocka ihop lite stoppar osv så man vet att man kommer loss när man väl sitter=)

ska hålla koll på tråden som man hinner med att boka in sej!
Det som inte dödar, gör oftast jävligt ont

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Roger Patrol » lör nov 30, 2013 16:57

BSven skrev:
Roger Patrol skrev: nja... Tommy brukar vilja ha frusen mark om tunga fordon ska köras där, och vill nog ha någon på plats att ha ett öga på vad som händer, har du varit i kontakt med honnom ?
Tommy är redan inblandad och än så länge verkar allt var ok även med de tyngre bilarna. Fast det verkar som om intresset är ganska stort så nu undrar han om det kanske borde bli en officiell träff, så vi snackar med Thomas om det just nu. Får se vad som blir av det :wink:
ja.... Det går inte att ha en träff som det lät i början utan att vi som fixar med området är inblandade i träffen,
Tunga fordon får inte tillträde till alla platser på området, allt beror ju på markens bärighet , vi ska ju kunna ha 'normala' träffar efteråt,
å visst finns det platser ni får sänka dom hejdlöst om ni vill :lol:
det ska bli kul med en träff igen :)
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Texas
Användare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 15, 2010 22:58
Ort: Kumla

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Texas » lör nov 30, 2013 18:28

Eftersom intresset för vinterträffar varit lågt de sista åren så tänkte vi inte köra någon men glädjande nog så finns det intresse och då kör vi :jump: . Jag återkommer med exakat datum och mera information så fort allt är spikat. Självklart håller jag med Roger det är alltid roligt med träffar.

Wild_Devil
Guru
Inlägg: 2666
Blev medlem: sön sep 21, 2008 22:58
Ort: Köping

Re: Brändåsen privat körning under Hjul helgen

Inlägg av Wild_Devil » sön dec 01, 2013 0:42

herrlilltroll skrev:Kul att höra :beer: då ska jag bara se till att plocka ihop lite stoppar osv så man vet att man kommer loss när man väl sitter=)

ska hålla koll på tråden som man hinner med att boka in sej!
Håller du dig bara inom 80m från farbar väg för TGB 30 / 40 bil så kommer du nog kunna få hjälp loss.. ;)
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3.. ;)

Skriv svar