Storsmurfen (Land Rover serie 3 109)
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Storsmurfen (Land Rover serie 3 109)
Det blev en lite längre "Shakedown" upp till fjällen även den här sommaren, bilen höll och vi campade på sveriges högsta väg. Det som strulat lite är generatorfästet jag byggde, så det behöver förbättras.
Hittade en arbetslampa som passade i uttaget på instrumentpanelen, jag gillar detaljer som passar fordonets ålder, en plastig led-lampa må vara praktisk men tyvärr ganska malplacerad.
Jag köpte stegar av olika modeller för att förenkla campandet. Att sätta upp och framförallt packa ihop ett taktält är betydligt enklare om man klättrar upp.
Sandstegar utgör en utmärkt balkong och reservdunkar blir ett bord att ställa ölen på!
En tur till skroten för att inhandla längre kardan till framaxeln. En gammal ford hade rätt dimension och knutar.
Till nästa sommar är jag lite sugen på att montera i en roterande ljuddämpare.
Hittade en arbetslampa som passade i uttaget på instrumentpanelen, jag gillar detaljer som passar fordonets ålder, en plastig led-lampa må vara praktisk men tyvärr ganska malplacerad.
Jag köpte stegar av olika modeller för att förenkla campandet. Att sätta upp och framförallt packa ihop ett taktält är betydligt enklare om man klättrar upp.
Sandstegar utgör en utmärkt balkong och reservdunkar blir ett bord att ställa ölen på!
En tur till skroten för att inhandla längre kardan till framaxeln. En gammal ford hade rätt dimension och knutar.
Till nästa sommar är jag lite sugen på att montera i en roterande ljuddämpare.
Land Rover serie 3 109 -74 2,25d
Tidigare: L200 -98 och suzuki sj410 -85
FIxade till slut en passande framkardan, svarv var bra både till snitten och för att kontrollera rakhet. Ett kullagrat stöd till änden skulle dock suttit fint.
Kul med uppdatering
snygg svarv!
kom på att jag har några gamla stöddockor liggande.
Kanske passar din svarv
snygg svarv!
kom på att jag har några gamla stöddockor liggande.
Kanske passar din svarv
Hej Storsmurfen.
Har precise just købt en 109 Pick up 1975, men behøver et nyt chassis til den.
Hvor kan jag köpa et sådant i Sverige.
Tim
Har precise just købt en 109 Pick up 1975, men behøver et nyt chassis til den.
Hvor kan jag köpa et sådant i Sverige.
Tim
Gillar att du försöker behålla samma stil på grejerna så att det passar bilen, istället för att ha massa plastgrejer som du nämnde som med lampan.
Kul bygge, ska bli intressant och se hur det blir framöver.
Kul bygge, ska bli intressant och se hur det blir framöver.
Eskilstuna
Mitsubishi Pajero v80
Overlanding/Offroad
Garagetråd: Veofasas - Mitsubishi Pajero - 2010
Nya inlägg
Mitsubishi Pajero v80
Overlanding/Offroad
Garagetråd: Veofasas - Mitsubishi Pajero - 2010
Nya inlägg
Tack! har du lust får du gärna skicka över någon bild och vad du begär!
Jag tror att man måste beställa från england, men jag kan ha fel, kolla med landroverklubben!
Kul att någon läser!
Hittade en passande mätare i samma stil som voltmätaren som sitter i som jag funderar på att använda som egt mätare om jag turbokonverterar.