Kardan flög ur...ha ha uuuaa mig

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mightywelder
Hemmastadd
Inlägg: 224
Blev medlem: tis jan 01, 2008 22:49
Ort: Trollhättan

Inlägg av mightywelder » mån jun 16, 2008 22:37

Här är en instruktion på hur man monterar ett sye kit.
http://www.jeepin.com/features/sye/jbsye.shtml
Tommie 0739-751751
TA Industri & Montage
Arctic Cat 700 H1 -11 Traktorreggad
Jeep Wrangler islander -90 lite högre & bredare

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Inlägg av Sdkfz251 » ons jun 25, 2008 19:58

Lasse Suzicán skrev:
Pom skrev:märkligt att han har höjt bilen, höjt växellåda mm men inte åtgärdat detta...suuuurt
På en Wrangler ska man inte höja växellådan. Man sänker dom i bakkant när man fjäderhöjer dom, såvida man inte monterar just ett SYE-kit.
Har för mig att Skarped på Yddinge sa att all höjning över 3" kräver Slip Yoke... OME satsen på 2.5" innehåller ju ett "Transfer lowering kit" där man, medels distanser, sänker hela hasplåten för fördelningslådan... den sänks då inte bara i bakkant utan hela lådan sänks någon tum eller strax därunder.
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Inlägg av Olof » ons jun 25, 2008 20:16

Sdkfz251 skrev: Har för mig att Skarped på Yddinge sa att all höjning över 3" kräver Slip Yoke...
Troligen menade han tvärt om, eller så vart han felciterad :D Slipyoke är original och det är det som inte funkar vid höjning.
Beyond bolt-on. Beyond recond.

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Inlägg av Sdkfz251 » ons jun 25, 2008 21:18

Oups! Skrev fel där... menade givetvis Slip Yoke eliminator! :rodnar:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Bullmoose
Forumräv
Inlägg: 868
Blev medlem: fre dec 08, 2006 1:19
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Bullmoose » tor jun 26, 2008 6:41

Jo men om man sänker hela f-lådan... Ska den sitta under växellådan då? Klart den bara sjunker i bakkant, motorn håller ju i andra änden. Särskilt som man brukar montera MML på wrangler (Motor Mount Lift kit)
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Inlägg av Sdkfz251 » tor jun 26, 2008 22:50

Näää :rodnar: det blir ju klart en sänkning i bakkant... var fokuserad på fördelningslådan då samtalsämnet var kardaner och Slip Yoke... Helt rätt så faller ju hela paketet i bakkant... såklart :weird: = Sdkfz251 :lol:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Skriv svar