Utfjädringsstopp Samurai.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8507
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Utfjädringsstopp Samurai.
Senaste gången jag var i Sandlycke lurade Knutten upp mig för ett grovkornigt parti. Där studsade bilen så kraftigt att främre kardan lämnade fördelningslådan. Som tur är har jag förlängda stålspunna bromsslangar fram.
Nu undrar jag hur man på bästa sätt ordnar tillförlitliga utfjädringsstoppar fram. Man kan inte lita på bromsslangarna tydligen.
Bak är det handbromsvajrarna som ar utfjädringsstopp. Men även här önskar jag tips på utfjädringsstopp.
Infjädringsstoppa fram & bak har jag typ Calmini.
Får man se några Suzukis i Ekeby nu på torsdag och i Sandlycke på fredag?
Nu undrar jag hur man på bästa sätt ordnar tillförlitliga utfjädringsstoppar fram. Man kan inte lita på bromsslangarna tydligen.
Bak är det handbromsvajrarna som ar utfjädringsstopp. Men även här önskar jag tips på utfjädringsstopp.
Infjädringsstoppa fram & bak har jag typ Calmini.
Får man se några Suzukis i Ekeby nu på torsdag och i Sandlycke på fredag?
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8507
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Utfjädringsstopp Samurai - fortsättning.
Bilen är höjd c:a 4" med Calminifjädrar runt om + "2-Inch Shackle Reverse Conversion Kit" fram + "Boomerangshackle" bak.
Jag har även liggande "Calminis Drive Line Spacers 3/4". Dessa har jag inte vågat montera eftersom flera sagt att det är för liten höjning för att förhindra att främre kardan bottnar i fördelningslådan med dessa monterade vid kratig infjädring, t ex efter höga framvagnslyft. Infjädringsstoppen är, som tidigare nämnts, Calminis original.
Någon som har provat Calminis främre kardanaxel med 3" längre slaglängd än originalaxeln?
Flera inlägg, tack!
Jag har även liggande "Calminis Drive Line Spacers 3/4". Dessa har jag inte vågat montera eftersom flera sagt att det är för liten höjning för att förhindra att främre kardan bottnar i fördelningslådan med dessa monterade vid kratig infjädring, t ex efter höga framvagnslyft. Infjädringsstoppen är, som tidigare nämnts, Calminis original.
Någon som har provat Calminis främre kardanaxel med 3" längre slaglängd än originalaxeln?
Flera inlägg, tack!
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8507
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs