Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis
Som sagt blev en Cheva S10 pickis -96:a billigt blev det också dock med den lilla haken att ena topplockspackningen är blåst på V6:an, ev kanske båda.
Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.
Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.
Re: Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis
Verkar det svårt att ta bort styrstången då?Gelis skrev: Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.
I aim to misbehave
den kan du ju inte köra i terrängen med....
den måste ju upp lite...
den måste ju upp lite...
Ford Ranger orginal -07
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
Re: Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis
Grattis! Och moderna jänkare som är så trevliga att skruva med olika storlek på skallen på varje bult och nästan aldrig samma på muttern på andra sidanGelis skrev:Som sagt blev en Cheva S10 pickis -96:a billigt blev det också dock med den lilla haken att ena topplockspackningen är blåst på V6:an, ev kanske båda.
Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.
Är det alutoppar på en sådan? i så fall kolla noga att dom inte blivit skeva(cheva )
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Nu är det kanske inte tänkt att den ska upp i bergen o klättra i första hand, utan användas att dra upp båtar med.
Ang Alu toppar så vet jag faktiskt inte just nu, men det ger sig när jag börjar riva skiten. Vilket fall som helst gjutjärn eller alu så ska dom planslipas för att vara på säkra sidan.
Kan bara konstatera att det är jävl... trångt i pannrummet, så det lär väl bli ett o annat fult ord under resan
Ang Alu toppar så vet jag faktiskt inte just nu, men det ger sig när jag börjar riva skiten. Vilket fall som helst gjutjärn eller alu så ska dom planslipas för att vara på säkra sidan.
Kan bara konstatera att det är jävl... trångt i pannrummet, så det lär väl bli ett o annat fult ord under resan
Re: Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis
Hahaha livet ler just nu, grenrören sitter inte med pinnbult utan med vanliga bultar. Detta gör att det går att lyfta röret rakt upp förbi styrstången Om nu bultarna släpper villsäga Skulle inte förvåna mig om någon bultjäv... går avMrHawk skrev:Verkar det svårt att ta bort styrstången då?Gelis skrev: Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.
Faan, såg min gamla tråd och kom på att man skulle kanske avsluta med vad som hände.
Jo topparna kom av med min sambos små händer som hjälp(hon var inte alltför lycklig över det ska tilläggas)
Packningarna blåsta, gjutjärnstopparna skeva, så planslipning och nya packningar i överdelen på spisen var medicinen, sedan skulle skiten tillbaka också, tog sin lilla tid.
Nu går den perfekt så dom timmarna i garaget var helt klart värda slitet, då bilen inhandlades för endast 15000 delar + topparbete 3000 så en bil som står i runt 50-60 papp kostade bara runt 18000. Är faan i mig den bästa affär jag gjort på bilfronten.
Jo topparna kom av med min sambos små händer som hjälp(hon var inte alltför lycklig över det ska tilläggas)
Packningarna blåsta, gjutjärnstopparna skeva, så planslipning och nya packningar i överdelen på spisen var medicinen, sedan skulle skiten tillbaka också, tog sin lilla tid.
Nu går den perfekt så dom timmarna i garaget var helt klart värda slitet, då bilen inhandlades för endast 15000 delar + topparbete 3000 så en bil som står i runt 50-60 papp kostade bara runt 18000. Är faan i mig den bästa affär jag gjort på bilfronten.