Plasmaskärare

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

peterand
Beroende

Plasmaskärare

Inlägg av peterand » mån mar 16, 2009 23:11

Går och kikar lite efter en beg mindre plasmaskärare, vad skall man hålla ögonen på ? vad slits ?
Peter 0761-891995
peterlunda@gmail.com
-------------------------------------
Fyrkrafs

Andreas
Beroende

Inlägg av Andreas » tis mar 17, 2009 0:27

på plasma skärare är det ju munstyckena som slits, jag har en billigare variant men mina munstycken kosta mer än till esa och dom övriga kända märkena. Det du betalar extra för när du köper den får du igen att delarna är billigare. Till min har du en yttre hylsa och en "pinne" imitten och en uppsättning kostar 95kr, dom håller hyffsat länge beronde på vad du kör för material och tjocklek.

Hade jag köpt en ny så hade jag kostat på och köpt en dyrare modell men för säkerhetsskull kolla vad delarna kostar till dom olika modellerna du är intresserad av. Till många finns en bygel som man monterar på själva munstycket så att du får rätt avstånd till det du ska skära i, det finns inte en några sånna tillbehör till min modell, så det är som det brukar, man får vad man betalar för. Förutom dom här små sakerna så är det nog bland det bästa verktyg som står i garaget så en stor :tumbup: för plasma skärare

Sten
Nybörjare

Inlägg av Sten » sön mar 29, 2009 15:38

Står själv i köptankar av en billigare o mindre plasma. Har tittat lite på de urbilliga kineserna men har ett litet horn i sidan av dom så jag tvekar lite. Såg att de säljer CUT-40 coh CUT-60 i Sverige också så jag undrar om här finns nån som har provat att använda en dylik skärare. Kommentarer efterlyses!

/Sten
Dodge Ramcharger SE 1980, 318 + TF727 + NP205 + D44 + Corp 9,25
Super Swamper TSL 36x12,5-15

Skriv svar