Johans Highroof
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Johans Highroof
Tänkte slänga upp lite bilder på en gammal träffkändis (iaf i borås) som fått ny ägare.
Skall bli lite allmän uppfräshning och besiktning o så. Johan hoppar säkert in själv och berättar mer sen.
Lite bilder från helgen.
Skall bli lite allmän uppfräshning och besiktning o så. Johan hoppar säkert in själv och berättar mer sen.
Lite bilder från helgen.
I aim to misbehave
Ok, så jag köpte som sagt Joels Highroof. Mycket är ju gjort med bilen, men eftersom jag vill ha den besiktigad blev det lite att fixa med ändå, och som Hööken sa varför inte passa på att göra en allmän uppfräshning samtidigt.
Vi började med att inspektera bromsarna bak. Det fattades lite saker...
Passade på att slipa och måla trummorna.
]
Bilen innan vi gick på karossen
Matte svetsar
Ny dörr
Ny huv
Vi började med att inspektera bromsarna bak. Det fattades lite saker...
Passade på att slipa och måla trummorna.
]
Bilen innan vi gick på karossen
Matte svetsar
Ny dörr
Ny huv
TEAM HORRED CUSTOMS
Pratade med SBP igår. Att regbeskitiga med helburen på plats, utan baksäte och bälten verkar vara helt ok. De kommer att skriva om till en passagerare i protokollet. Vinschen får man väl med i pappret också då. Batterierna i bagaget verkar inte finnas någon möjlighet alls att få igenom, inte ens med täta fastsatta lådor och jordning på plats , så där får det bli ett besiktningsbatteri under huven.
TEAM HORRED CUSTOMS
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
?????oxyjohan skrev:Batterierna i bagaget verkar inte finnas någon möjlighet alls att få igenom, inte ens med täta fastsatta lådor och jordning på plats , så där får det bli ett besiktningsbatteri under huven.
Dagens från den bes-mannen...
Finns ju många bilar som har batteriet monterat både i bagageutrymme och under baksätet, så varför skulle inte du få det????
Många Audi har batteriet under baksätet, eller i bagaget. Mercedes i bagaget t.ex...
Om dom vägrar: Begär ett utdrag ur reglerna där det står att det är förbjudet...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
och Volvo v70n har ju i bagage utrymmetLasse Suzicán skrev:?????oxyjohan skrev:Batterierna i bagaget verkar inte finnas någon möjlighet alls att få igenom, inte ens med täta fastsatta lådor och jordning på plats , så där får det bli ett besiktningsbatteri under huven.
Dagens från den bes-mannen...
Finns ju många bilar som har batteriet monterat både i bagageutrymme och under baksätet, så varför skulle inte du få det????
Många Audi har batteriet under baksätet, eller i bagaget. Mercedes i bagaget t.ex...
Om dom vägrar: Begär ett utdrag ur reglerna där det står att det är förbjudet...
4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Ford F350 Flatbead 7,3
Ska försöka ta lite bilder nästa gång jag är i garaget på hur det ser ut. Om någon här har besiktigat med en likande lösning så är jag nyfiken på hur det såg ut.
Det är alltså två 90ah batterier i separata lådor. Lådorna är Biltemas och är avsedda för batterier i båtar tror jag. Lådorna är skruvade på plats. Locket sitter med två rejäla band. I dagsläget sitter går jorden tillbaka till motorrummet men det hade jag tänkt att flytta så att den sitter i på hjulhuset precis brevid batteriet.
Det känns som rätt onödigt arbete att sätta i ett batteri på den normala platsen bara för besiktningen om det är så att det inte ska behövas.
Det är alltså två 90ah batterier i separata lådor. Lådorna är Biltemas och är avsedda för batterier i båtar tror jag. Lådorna är skruvade på plats. Locket sitter med två rejäla band. I dagsläget sitter går jorden tillbaka till motorrummet men det hade jag tänkt att flytta så att den sitter i på hjulhuset precis brevid batteriet.
Det känns som rätt onödigt arbete att sätta i ett batteri på den normala platsen bara för besiktningen om det är så att det inte ska behövas.
TEAM HORRED CUSTOMS
-
- Forumräv
- Kontakt:
För att tillföra lite OT i batteriplaceringsdiskussionen så vet jag att den i många fall tvivelaktiga bilen Renault Scenic har/ eller hade förr iaf/ batteriet helt oskyddat under passagerarstolen. Kan väl inte va helt lyckat...
MVH/
Håkan
Ps Najs bil!
MVH/
Håkan
Ps Najs bil!
//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
för att fortsätta på OT brukar sitta en liten plast lucka över (på en del) men helt idiotisktNivanörden skrev:För att tillföra lite OT i batteriplaceringsdiskussionen så vet jag att den i många fall tvivelaktiga bilen Renault Scenic har/ eller hade förr iaf/ batteriet helt oskyddat under passagerarstolen. Kan väl inte va helt lyckat...
MVH/
Håkan
Ps Najs bil!
4x4 Engineering Sandhill
Ford F350 Flatbead 7,3