Jag och Mr Hawk åkte till Horred idag, det blev en lång dag med Suzuki-mek för min del med en hel del trevliga resultat. Mattias jobbade på med bubblan.
Jag punktade dit de nya fjäderfästena efter att ha mätt att axeln hamnade rätt i bredd och att pinjongvinkeln blev bra, sen plockade jag ihop allt och provkörde lite snabbt. Bilen gick riktigt bra på vägen så det var bara att plocka ner och helsvetsa. Jag passade även på att kapa lite i hjulhusen fram för att ge plats åt 35:orna.
Sen var det dags att flytta bak bakaxeln vilket gick rätt fort. Nu är axelavståndet 82.5" mot 80" original. Bakkardanen blev för kort så klart, och den gamla var ändå inte perfekt på något sätt, men idag fick jag gjort en som blev riktigt bra. Jag gjorde den av en framkardan som kortades. Den nya kardanen blev 60 cm lång och passar perfekt, inga vibrationer som beror på obalans i kardanen.
Till sist blev det en lite längre provkörning. Jag är väldigt nöjd med hur allt funkar nu. Det finns en liten vibration kvar i kardanen bak vid gasuppsläpp vilket beror på pinjongvinkeln bak, så jag kommer att göra om fästena där, men fram är allt perfekt nu. Bilen är även jämnhög nu fram/bak. Fälgarna är raka nu efter att ha justerats av Swamper, och de nya däcken går väldigt mycket bättre på vägen.
Nästa gång blir det att prova lite flex och se om det tar i någonstans, ska ta lite bilder på bilen då också, hann inte med det idag..
Tack till Vanderlei och Mr Hawk för mekhjälp och trevligt sällskap, som vanligt!