Tjena.
Vet att jag har dåligt batteri i chevan då den inte verkar ta emot full laddning ens med batteriladdare. Om batteriet har rejäl kortis kan det göra att generatorn blir väldigt varm? Tänkte om den får jobba så pass hårt så den blir varm ? Min generator blir väldigt varm men har dock inte provat om det blir likadant med bra batteri.
Batteri och generator
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Batteri och generator
1996 4x4 2dr Cheva Blazer 4.3 Vortex
1987 4x4 2dr Izuzu Trooper 2.2 TurboDiesel
+ Massa Radiostyrda bilar
1987 4x4 2dr Izuzu Trooper 2.2 TurboDiesel
+ Massa Radiostyrda bilar
-
- Forumräv
- Inlägg: 675
- Blev medlem: mån jul 21, 2008 18:41
- Ort: Örby mark
du bör verkligen inte prova köra den med kortis i batteriet har du otur
skjuter du alla dioder i generatorn med MKT MERJOBB kolla hellre hur batteriet mår prova ställa det i en varm miljö och långtids ladda det med lägre spänning och se OM!!!! det ev tar emot laddning då
generatorn bombar på tills den känner av att det e nog power i batteriet med haveri som följd OM du har otur....
kan du fylla på vatten i ditt batteri???? i så fall prova spola ur det så ev flagor lossnar kan vara en så enkel sak lycka till
skjuter du alla dioder i generatorn med MKT MERJOBB kolla hellre hur batteriet mår prova ställa det i en varm miljö och långtids ladda det med lägre spänning och se OM!!!! det ev tar emot laddning då
generatorn bombar på tills den känner av att det e nog power i batteriet med haveri som följd OM du har otur....
kan du fylla på vatten i ditt batteri???? i så fall prova spola ur det så ev flagor lossnar kan vara en så enkel sak lycka till
livet börjar med en cheerokee chief
snart e den 16"hög
snart e den 16"hög
Så fruktansvärt mkt merjobb blir det inte, men man kan åka på att byta generatorn oxå... Är batteriet dåligt så byt, finns ingen anledning att krångla med det gamla. Man kanske kan få det att funka hjälpligt igen men det är ändå bara en kortsiktlig lösning.turbomannen skrev:du bör verkligen inte prova köra den med kortis i batteriet har du otur
skjuter du alla dioder i generatorn med MKT MERJOBB kolla hellre hur batteriet mår prova ställa det i en varm miljö och långtids ladda det med lägre spänning och se OM!!!! det ev tar emot laddning då
generatorn bombar på tills den känner av att det e nog power i batteriet med haveri som följd OM du har otur....
kan du fylla på vatten i ditt batteri???? i så fall prova spola ur det så ev flagor lossnar kan vara en så enkel sak lycka till
Att spola ur ett batteri är ingen bra lösning eftersom man sköljer ur batterisyran oxå. Så om man inte har ny batterisyra (inte vanligt batterivatten) att hälla i efteråt är det nåt man låter bli. Vätskan/syran man spolar ur är ju dessutom frätande...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
kan du fylla på vatten i ditt batteri???? i så fall prova spola ur det så ev flagor lossnar kan vara en så enkel sak lycka till[/quote]
Vet inte om jag vill rekommendera att "skölja" ett batteri. Svavelsyra är mycket otrevligt, även små stänk.
Om inte en modern elektronisk laddare som t ex CTEK kan få liv i det på 3-4 dagar så är det nog återvinningscentralen som bör ta hand om ditt batteri.
Vet inte om jag vill rekommendera att "skölja" ett batteri. Svavelsyra är mycket otrevligt, även små stänk.
Om inte en modern elektronisk laddare som t ex CTEK kan få liv i det på 3-4 dagar så är det nog återvinningscentralen som bör ta hand om ditt batteri.
Jeep J20 -81