insprut VS Förgasare

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jocce
Användare
Inlägg: 31
Blev medlem: mån jul 28, 2008 11:02
Ort: Björketorp

insprut VS Förgasare

Inlägg av jocce » mån okt 06, 2008 18:49

har en motor från en Commanche (rak 6:A) som jag tänkte pressa ner i min suzuki ram :shock: ...ska jag köra med insprut lr förgasare? jag vet att det försvinner HK, men det blir ju lite mindre elektronik i jeepen...
My Suzuki is Fanatic

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » mån okt 06, 2008 20:32

insprut, du klarar dig bättre i backar t.ex.
TGB 13

hesselgren
Beroende
Inlägg: 1391
Blev medlem: tor okt 18, 2007 23:06
Ort: Stockholm

Inlägg av hesselgren » tor okt 09, 2008 21:38

insprut är ju som tidigare nämt bra i backar (borde kunna funka med en trycksatt förgasare utan flottör kanske?)

om inte annat så kommer förgasaren krångla oftare, men du kommer ha större chans att fixa felet på plats med lite meck.

när insprutningen väl slutar fungera så lär du stå där i skogen.

RogerÅ
Avstängd
Inlägg: 5625
Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23

Inlägg av RogerÅ » tor okt 09, 2008 21:43

Sprut så klart förgasae tillhör den antika världen & fungerar sämre på alla vis

mattebigge
4x4xnerd
Inlägg: 5922
Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
Ort: Söderhamn
Kontakt:

Inlägg av mattebigge » fre okt 10, 2008 9:56

hesselgren skrev:insprut är ju som tidigare nämt bra i backar (borde kunna funka med en trycksatt förgasare utan flottör kanske?)

om inte annat så kommer förgasaren krångla oftare, men du kommer ha större chans att fixa felet på plats med lite meck.

när insprutningen väl slutar fungera så lär du stå där i skogen.
Hur ofta slutar insprutningen fungera?
Nä, förknasare hör forntiden till som sagt..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

hesselgren
Beroende
Inlägg: 1391
Blev medlem: tor okt 18, 2007 23:06
Ort: Stockholm

Inlägg av hesselgren » ons okt 15, 2008 20:55

mattebigge skrev:
hesselgren skrev:insprut är ju som tidigare nämt bra i backar (borde kunna funka med en trycksatt förgasare utan flottör kanske?)

om inte annat så kommer förgasaren krångla oftare, men du kommer ha större chans att fixa felet på plats med lite meck.

när insprutningen väl slutar fungera så lär du stå där i skogen.
Hur ofta slutar insprutningen fungera?
Nä, förknasare hör forntiden till som sagt..

nu vill ja bara säga att jag förespråkar alltså insprut! har det ockspå i skogsbilen.

säger bara som det är att förgasaren reparerar man troligen med en fickkniv i skogen men inte insprutningen.

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Inlägg av Micke valp » tor okt 16, 2008 8:09

Håller också med om att insprut är rätta vägen att gå – efter att i många år talat mig tämligen varm om förgasare. Enda fördelen med förgasaren är att den lätt kan rivas ner i skogen, men hur ofta sker det ... Nä, nu är det snarare "fy för f–n". De enda som verkar funka någorlunda är de små som sitter i Suzuki – om de inte är fulla av rostflagor förstås – samt arrangemanget på gamla Range Rover. De klarar osannolikt mycket lutning innan de börjar strula.
Nu sitter det visserligen vinkel i min "Suzuki" och där har jag provat både Holley och Predator. Just nu sitter det en Edelbrock på insuget.
Holley funkar inte när det går uppför, Predatorn flödade vid inbromsningar/nerförslut och Edelbrock:aren som har flottörhusen på sidan klarar inte sidolutningar ...
Nya maskinen i Femman är en TBI, och jag kan knappt vänta på att dra igång den. Frågan är hur det blir med den gröne. Det finns "eftermarknadssprut" men de kostar ju en slant. Något Holley-sprut blir det i alla fall inte.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

Skriv svar